Erasmus + Szicília | Magyar - Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium

Főoldal Erasmus + Szicília

Erasmus + Szicília

...

Élménybeszámoló-Szicília, 2016. május 14-21.
Az Erasmus + pályázat keretén belül iskolánk 3 tanára és 4 diákja lehetőséget kapott egy szicíliai utazásra, amely –bátran kijelenthetjük- mindannyiunk számára maradandó és csodálatos élmény volt.
Május 14-én repülővel érkeztünk a cataniai repülőtérre, ahonnan busszal mentünk Palazzolo Acreide-be, ahol fogadócsaládjaink már vártak minket.
Első teljes napunkat Szicília szigetén Európa legnagyobb vulkánja, az Etna meglátogatásával töltöttük. A hideg szél ellenére nagyon élveztük a kirándulást, a kilátás is mesés volt.
A projekt többi résztvevőjével hétfőn, május 16-án találkoztunk először, egy angol nyelven folyó megnyitón, ahol az országok bemutatkozó videóit néztük meg közösen, valamint a pályázat fő témáját, az újrahasznosított termékeink piacra dobását terveztük meg. A délutánt városnézéssel töltöttük.
Szerdán Ferla volt az úticélunk, ahol ellátogattunk egy újrahasznosító központba, ami tele volt érdekes és ötletes találmányokkal, mint például régi cipőből virágcserép vagy tojástartóból teknős figura. Itt mi is szorgoskodtunk egy kicsit, majd megtekintettünk egy múzeumot ahol újrahasznosított ruhákat készítettek műanyagpoharakból, söröskupakokból és még sok más dologból. Ezután buszunk továbbindult, és egy kiadós olasz ebéd után, a pantalicai nekropoliszt tekintettük meg, és a gyönyörű tömegsírok mellet még sok más érdekfeszítő vájatot mászhattunk meg. A túra végére teljesen kimerültünk és fáradtan tértünk vissza a fogadócsaládokhoz.
Csütörtök reggel a palazzoloi piacra indultunk, hogy újrahasznosított, kézzel készített munkáinkat eladhassuk. A csapat izgatottan várta a vásárlókat, hiszen ez volt az első alkalom, hogy nem mi voltunk a vevők, hanem nekünk kellett eladni a saját termékeinket, melyeket típus szerint szétválogattuk, hogy a vevők könnyen eligazodjanak közöttük, valamint jól láthatóan a kedvező árakat is kitettük. Meglepően sok és sokféle dolgot sikerült eladni, habár a munka oroszlánrészét a cserediákjaink végezték, mivel a piacon sokan nem beszéltek az olaszon kívül egy nyelvet sem. Mi addig is jól éreztük magunkat, körülnéztünk a piacon, ami meglepően sokszínű termékeket kínált: az autós telefontöltőtől kezdve a tradicionális ricotta sajtig mindent megtaláltunk.
Következő utunk Szirakúzába vezetett. Péntek reggel fél kilenckor indultunk el a buszos kirándulásra cserediákjainkkal. Körülbelül negyven perces utazás után megérkeztünk a városba. Először a szirakúzai régészeti parkot látogattuk meg, ahol a legendák szerint foglyul ejtett és rabszolgává tett katonák dolgoztak. A területnek az azt ellepő trópusi növényzet mára már inkább park jelleget kölcsönöz. Közvetlenül a park mellett találtuk meg az egyik legnagyobb ókori görög színházat, a Teatro Grecót. Azután a belváros nevezetességeit és különleges épületeit néztünk meg, majd Ortigia szigetére ballagtunk át, ahol céltalanul kóborolva átadtuk magunkat a csendes, nyugodt szicíliai életritmusnak.
Elérkezett az utolsó napunk Palazzoloban. Reggeli után becsomagoltunk, majd fájó búcsút vettünk a családtól, akik szinte saját családunkká váltak. Úgy éltünk velük velünk ebben a pár napban, mintha hozzájuk tartoznánk. Mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat, különleges olasz ételeket kóstolhattunk, és beleshettünk mindennapjaikba. A repülőgép öt órakor szállt fel Cataniában. A késő esti órákban értünk haza, a budapesti reptérre.  Fáradtan, de élményekben gazdagon tértünk haza.

Wachtler Vanda
Tuba Orsolya
Takács Blanka
Harkai Blanka

Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium, Balatonalmádi ~ 2016.05.31. 10:00

Események

info@kettannyelvu.hu
+36 88 594-340

Kedves Szülők!

Kérjük, adójuk 1 %-ával támogassák intézményünk alapítványait!