ERASMUS 2018-2021 | Magyar - Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium

ERASMUS 2018-2021

Befejezéséhez érkezett hároméves ERASMUS+ projektünk, amely a konfliktuskezelést, a konfliktus megelőzést helyezte középpontba drámatechnikai eszközök használatával iskolai keretek között. A projektnek, amelyben négy ország vett részt saját honlapja is van, megújult, friss és régi tartalmakkal egyaránt. A honlap ezen a linken érhető el: https://euerasmusdrama.wixsite.com/drama

Beszámoló utolsó, virtuális mobilitási találkozónkról

2021. június 7-11. – IES Alto de los Molinos, Albacete, Spanyolország

 

Az Erasmus+ Program keretében, a 2018-1-ES01-KA229-051135 azonosító számú, az Európai Bizottság és ez által a program hazai végrehajtója, a Tempus Közalapítvány (a továbbiakban: Támogató) által támogatásban részesített pályázat keretében meghatározott mobilitási tevékenységet virtuálisan megvalósítottuk.

A mobilitás helyszíne: Spanyolország, Albacete, a fogadó intézmény az IES Alto de los Molinos gimnázium, a mobilitás időpontja: 2021.06.07-11.

Az ötnapos mobilitásban 24 diák és 3 tanár vett részt a Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumból. A többi diák a spanyol partner iskolájából származott.

A virtuális mobilitás céljaiban hasonló volt a korábbiakhoz, fő komponensei rövidtávú diákmobilitás és tanári tréningek voltak drámatechnikai módszerek alkalmazásával nemzetközi csoportokban. A programnak mindig van érzékenyítő komponense és konfliktuskezelésre, valamint kritikus gondolkodásra is tanít. Ennek az alkalomnak a fő témája a kortársak közti közvetítés, konfliktuskezelés megtanítása volt.

A napi egy óra online találkozók keretében az első két napot olyan felvételek megnézésével töltöttük, amelyek a kortársi mediáció (peer mediation) példáit, fázisait és lehetőségeit mutatták be, majd egy napot a témához kapcsolható drámatechnikai anyagok megosztásával és megismertetésével töltöttünk a résztvevőkkel Mark Wheeller „The Dome” c. művét felhasználva, amelyet a spanyol diákok vittek színre, valamint Dorothy Heathcote drámamódszerének megismerése zajlott. A 4. napon drámavideók kiértékelése, megvitatása zajlott, a diákok a tanult döntéshozatali mechanizmusokat kipróbálhatták maguk is fiktív helyzetekben, valamint felelősségvállalási helyzeteket és kihívásra késztető szituációkat ismerhettek meg. Az utolsó napon, a szokásos kirándulás és helyi kulturális örökségek megismerése, meglátogatása helyett a diákok és tanárok még közelebbről való megismerése és a heti program értékelése zajlott.

 

Simon Orsolya projektkoordinátor

Erasmus+ DIÁKSZEMMEL -- németországi mobilitási élménybeszámoló

Hatalmas élményben volt részünk, amikor novemberben az Erasmus+ keretein belül Németországba látogathattunk. Egy hetet töltöttünk egy Frankfurt melletti kisvárosban, Heusenstammban.

Iskolánkból nyolc diák vett részt a programban, mindannyian külön fogadócsaládnál laktunk, cserediákjainkat már a magyarországi Erasmus-hét alatt megismerhettük, így izgatottan vártuk, hogy a hosszú út után ismét találkozhassunk velük. Vasárnap este érkeztünk, hétfőn pedig el is kezdődtek a foglalkozások az iskolában.

Először minden programban résztvevő ország (Belgium, Magyarország, Németország, Spanyolország) bemutatott egy saját kisfilmet, majd három csapatba osztottak minket. Ezekkel a csoportokkal dolgoztunk a hét folyamán, a színjátszás három különböző formájában.

A mostani foglalkozás témája a kulturális különbségek voltak. Ötleteltünk, vitáztunk, saját illetve olvasott vagy hallott történeteket is egyaránt megpróbáltunk feldolgozni. Az elkészült színdarabot pénteken a záró ceremóniát megelőzően adtuk elő, nagy sikert aratva.

A délutánokat többnyire együtt töltöttük, általában várost néztünk, korcsolyáztunk, illetve ellátogattunk a frankfurti angol nyelvű színházba is, ahol a Sweeney Todd című musicalt néztük meg (készült belőle film is, ajánlom).

Szerintem a többiek nevében is írhatom, hogy felejthetetlen élményeket, hosszú barátságokat és még elmélyültebb nyelvtudást szereztünk a hét folyamán. Elköszönni nagyon nehéz volt a cserediákoktól, de már akkor tervezgettük a következő lehetőséget a találkozásra. Az Erasmus remek tapasztalatszerzés, szívből ajánlom, hogy mindenki akinek lehetősége adódik vegyen részt legalább egy ilyen programon.

Séfel Fanni 11.A

 

Utazás Németországba 2019. november 3-9.

Erasmus+ Drama-Based Teaching, Conflict Prevention and Critical Thinking

(2018-1-ES01-KA229-051135) projekt

 

 

2018-2020 között zajló 4 partnerintézménnyel közös Erasmus+ projektünk újabb állomásához érkezett.

2019. november 4-én 8 diákkal kezdtük meg a drámatechnika konfliktus-kezelésben való alkalmazását célzó tevékenységet egy spanyol-belga-német-magyar nemzetközi csapatban Heusenstammban, Németországban. A témánk a kulturális sokszínűség, különbözőség. A projektnek a Frankfurt közelében található 1200 fős diáksereggel és 90 fős tanári karral rendelkező Adolf-Reichwein Gymnasium adott helyet.

Az első napot a hivatalos megnyitóval kezdtük, ahol Siegfried Ritter igazgató úr üdvözlő szavai után megnéztük a diákok által készített rövid bemutatkozó filmeket, amelyek városukat, iskolájukat valamint nemzeti kulturális örökségüket érintették. Ezt követően hagyományosan a vendéglátó ország egy a kultúrája szerves részét képező irodalmi mű színházi átiratát mutatja be. Egy 19. századi frankfurti orvos-pszichológus gyermekeknek írt tanmeséit, intelmeit dolgozta fel a német csapat modern köntösben újragondolva. Még aznap délután megtörtént a héten feldolgozandó téma történetekké alakítása, illetve a társaság 3 színjátszó csapatra bontása. A véglegesített történetet, problémát ezek a csapatok a hét folyamán dolgozták fel adott drámatechnikai módszerrel.

A 2. nap délelőttjén munkanap volt az iskolában bemelegítő gyakorlatokkal, majd csoportos próbákkal. Az invisible theatre szabadtéri gyakorlása után, másnap már élesben készültek a felvételek a vasútállomáson. Délután idegenvezetővel ismerkedtünk Frankfurt óvárosával. A városnézés után az English Theatre-ben a Sweeny Todd - Demon Barber of Fleet Street c. musicalt láthattuk egy brit társulat fantasztikus előadásában.

A 3. nap első része is próbákkal és videófelvételek készítésével telt, majd diákjaink a vendéglátóik tanóráit látogathatták meg. Ezzel párhuzamosan tanáraik tréningeken, workshopokon vettek részt olyan a projekthez kapcsolódó témakörökben, mint pl. videókészítés és -editálás. Ezt a délután során kirándulás követte a közeli fagerendás házairól híres Seligenstadtba, majd az iskolában közös pizzázásnak és fergeteges disconak lehettünk részesei német diákok szervezésében.

A csütörtöki hagyományos kiránduláson Heidelbergbe látogattunk, és jártuk be a város híres egyetemét, egyetemi könyvtárát, valamint fellegvárát, így ismerkedtünk Németország kulturális örökségének egy régi korokat idéző szeletével.

A héten közösen készített "termékeinket" a pénteki zárónapon mutattuk be. 3 csoportban készült 3 előadás a kulturális különbségek témakörében, melyek közül egyik egy hagyományos színdarab (forum theatre), a másik az ún. láthatatlan színház (invisible theatre) és a harmadik az életképek (image theatre) voltak. Diákjaink nagy lelkesedéssel és lélekjelenléttel, konstruktívan vettek részt mindegyikben. A nap hátralévő részében szabadprogram (korcsolyázás, városnézés, vásárlás, szülinapi buli stb.) keretében a vendéglátó családokkal tanárokkal töltöttük az időt és búcsúztunk el Frankfurttól.

 

A mobilitásban 8 diák és 3 tanár vett részt a Magyar-Angol Tannyelvű Gimnáziumból. Diákok: Károlyi Lili, Antal Lili, Szabó Flóra, Speulta Zsófia, Simonyi Diána Gréta, Séfel Fanni, Lupták Bettina és Kovács Hajnalka. Tanárok: Simon Orsolya Andrea (tréner, koordinátor), Dudásné Pirik Mariann, Juhász Ágnes (kísérő tanárok).

 

Simon Orsolya (projektkoordinátor)

ERASMUS 2018-2021
ERASMUS 2018-2021
ERASMUS 2018-2021
ERASMUS 2018-2021
ERASMUS 2018-2021
ERASMUS 2018-2021
ERASMUS 2018-2021
ERASMUS 2018-2021
ERASMUS 2018-2021
ERASMUS 2018-2021
ERASMUS+ projektünk második mobilitás-állomása a belgiumi Eupen és a Königliches Athenäum középiskola voltak

Néber Natália 10A osztályos diákunk rövid élménybeszámolót írt a május 5-11 között zajló nemzetközi találkozóról, aminek keretében 3 tanár és 8 diákunk utazott a Belgium német nyelvterületének központjába, Eupenbe, ahol ismét a drámatechnikai módszerekkel és tréningekkel foglalkoztunk, és 3 interaktív, érzékenyítő előadás elkészítésével a szegénység problémakörét elevenítettük fel.

„Május elején egy hetet tölthettünk Belgiumban, az Erasmus+ projekt keretein belül. A hét egy hajnali repülőúttal indult. Sokunknak ez volt az első repülése, ezért már ez is hatalmas élménynek bizonyult. A vasárnapot mindenki a fogadó családdal töltötte. Másnap megismerkedtünk a többi országok csoportjaival (Németország, Spanyolország és Belgium), és elkezdtük a készülést a pénteki előadásra. A hét témája a szociális státusz és a szegénység volt. Ezzel kapcsolatos előadásokat kellett megrendeznünk képzett drámatanárok és színészek segítségével. Délutánonként egyéb kulturális és szórakoztató programokon is részt vehettünk. Voltunk Aachenben, Németország egy nagy városában, felfedeztük Eupent, a kisvárost, ahol laktunk a hét folyamán, és egy egész napot töltöttünk Brüsszelben, a fővárosban is. Itt megnéztük a csokoládé múzeumot, az Európa Parkot és az Atomiumot. Összességében tartalmas hetünk volt, egy szép helyen, családias társaságban. Azt hiszem mindnyájunk nevében mondhatom, mindig emlékezetes élmény marad számunkra.”

Néber Natália

ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020

Gimnáziumunk ismét ERASMUS+ partnerségi programban vesz részt a 2018-2020 közötti időszakban.

A projekt első állomásáról, az első ún. mobilitási hétről itt olvasható egy beszámoló, amelyet két résztvevő diákunk készített:

Négy ország kultúrája találkozott Balatonalmádiban

Úgy hisszük, életünk egyik legizgalmasabb hetét tudhatjuk magunk mögött, és ebben a pár napban életre szóló élményekkel gazdagodtunk. Az Erasmus+ Drama Based Teaching and Conflict Prevention program keretén belül, első témahetünk a fogyatékosság fogalma köré épült. A hét során három különböző érzékenyítő drámatechnikával ismerkedhettünk meg: ’Forum Theatre’, melynek lényege egy 10-15 perces előadás az adott témáról interaktív módon, ahol a nézők átírhatják az események folyását, beszállhatnak a darabba különböző megoldási mintákat kínálva a felvetett problémára. ’Image Theatre’, ahol három különböző állókép bemutatása volt a cél. És utolsóként az ’Invisible Theatre’, melyet leginkább egy flashmob-hoz tudnánk hasonlítani, a nézőkben csak késve tudatosul, hogy egy előadás résztvevői. Az a bizonyos téma, ami körül a hetünk forgott, a Tourette-szindróma volt, célunkként pedig azt tűztük ki, hogy minél több ember ismerkedhessen meg ezzel a betegséggel, és annak komolyságával.

Vasárnap délután hosszas várakozás és készülődés után végre megérkeztek vendégeink. A DLSB három ország, Spanyolország, Németország és Belgium diákjai és tanárai előtt nyitotta meg kapuit. Az estét beszélgetéssel töltöttük, próbáltuk megismerni egymást.

Hétfőn a napot a Polgármesteri Hivatalban kezdtük, ahol a város vezetősége köszöntött mindenkit. Ezután ismerkedős, és bemelegítő programok vártak ránk, amelyek során közelebb kerültünk egymáshoz, és a csapat jobban össze tudott kovácsolódni.

A következő napon a brit nagykövet - Iain Lindsay - előadása után kezdődtek el a workshopok, mindhárom vegyes nemzetiségű csoport választott drámatanárával közreműködve nekilátott saját darabjának elkészítéséhez, saját szerepének betanulásához. Egyre izgatottabbak lettünk a péntekre tervezett előadással kapcsolatban.

A szerdai napunk volt az utolsó, mikor a pénteki fellépésre tudtunk gyakorolni, és végelegsítettük az előadásokat.

Másnap szervezett kiránduláson vettünk részt. A csapat kisebb kitérőkkel Győrbe utazott. Utunk során, az európai kulturális örökség egyik magyar megtestesítőjét, a Pannonhalmi Bencés Főapátságot látogattuk meg, útba ejtve a cseszneki várat is. Győrben vendégeink megismerkedhettek az óváros műemlékeivel, de persze a bevásárló központ sem maradhatott ki. A Rába-parton még egy kávéra is volt időnk. Az este pedig egy fergeteges partival zárult az iskolában.

Délutánjaink során ellátogattunk Veszprémbe és Balatonfüredre is. A DLSB tradicionális Bemutatkozunk programját is meglátogatták vendég diáktársaink, ahol betekintést nyerhettek iskolánk diákjainak sokszínű, hangulatos műsorába.

És elérkezett a várva-várt előadásunk napja. Pénteken sikeres és tanulságos produkcióval álltunk elő, amelyet az iskola diákjai nagyon konstruktívan és értő közreműködéssel fogadtak. Sajnos ebéd után a közös programjaink véget értek, a diákokat egy estére mindannyian otthonunkban láttuk vendégül. Betekintést nyerhettek szülővárosunkba, és kedvenc tradicionális ételeinket is megkóstolhatták.

Szombaton sajnos eljött a búcsú órája, el kellett köszönnünk életre szóló barátainktól. Ha nem is örökre, egy évre biztosan.

Az Erasmus+ nem csak tapasztalatokat, de barátokat is adott nekünk. Hálásak vagyunk tanáraink közreműködéséért, és a program megvalósításáért. Spanyol, német és belga barátainkat sosem feledjük.

Köves Réka 9knyB és Rába Zsófia 10B

ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020

Erasmus+ program leírás

Drama Based Teaching, Conflict Prevention and Critical Thinking
2018-1-ES01-KA229-051135

 

March 2019

 

Program for Students

24-03-2019

cca 16:00

Spanish team arrives at the School

cca 20:00

Belgian and German teams arrive at the School

25-03-2019

8:20

Meeting in front of the School and leaving for the Town Hall

9:00-10:00

Town Hall – Meeting with the Vice Mayor, Sándor Bálint

10:15-10:35

Welcome ceremony in the School – Greetings by the Principal, Mariann Dudasné Pirik, Dormitory Hall

10:35-12:00

Videos and the Hungarian team’s theatre performance (European Cultural Heritage), Dormitory Hall

12:20-13:00

Lunch at the school canteen

13:00-15:00

Forming the three teams for Forum Theater, Image Theater, Invisible Theater, Dormitory Hall

Choosing the Disability topic

Warm up excercises, drama techniques

Afternoon

Free program with the host students

26-03-2019

9:00-10:30

Drama techniques – together with the teachers in three rooms (K43, Library, Dormitory Hall)

11:00-12:30

Building the story -- together with the teachers in three rooms (K43, Library, Dormitory Hall)

12:30

Lunch at the school canteen

17:00-18:00

Pannonia Cultural Center – DLSB presents its talents (Student Week Program)

Evening

Free program with the host students

27-03-2019

9:30-10:30

British Ambassador’s Talk (Student Week Program)

10:30-12:30

Rehearsals in three rooms (K43, K23, Dormitory Hall)

12:30

Lunch at the school canteen

13:00-14:00

optional rehearsals in three rooms (K43, K23, Dormitory Hall)

15:45-18:00

Scavenger Game (Student Week Program)

28-03-2019

7:45

Meeting in front of school

8:00-18:00

Excursion to Pannonhalma (UNESCO World Heritage Site) and Győr

9:00-9:10

Photo-stop at Castle Csesznek

10:00-12:00

Guided visit of the Millenary Benedictine Abbey of Pannonhalma and its natural environment

12:30-18:00

Tour in Győr with the Hungarian students, lunch, shopping

19:00-22:00

Electro-swing Party in the School (Student Week Program)

29-03-2019

8:00-9:00

final rehearsal and setting the stage in School Sports Hall

9:30-10:30

Performances: 1. Invisible Theater, 2. Image Theater, 3. Forum Theater in School Sports Hall

10:30-11:30

Joining the Student Week Program

11:30-12:00

Closing ceremony, Library

12:00

Lunch at the school canteen

12:30-14:00

Packing and travelling home with the hosts

30-03-2019

6:45

Belgian team leaves for Budapest – Meeting in front of School

9:45

German and Spanish teams leave for Budapest – Meeting in front of School

A program leírás PDF formátumban letölthető:

Sikerrel zárult a múlt héten zajló ERASMUS+ mobilitási találkozó a gimnáziumban

A Drama-based Teaching, Conflict Prevention and Critical Thinking 2018-1-ES01-KA229-051135 c. új ERASMUS+ projektünk keretében 25 külföldi diákot és 9 tanárt láttunk vendégül március 25-29 között. A nemzetközi csapat tagjai a 24 vendégfogadó magyar diák mellett Belgiumból, Németországból és Spanyolországból érkeztek. Itt tartózkodásuk alatt családoknál és a kollégiumban laktak, részt vettek a diákhét programjain, a Bemutatkozunk gálán és számos kiránduláson is délutánonként. A nap első részében a projektfeladatokat oldottuk meg közösen.

A hétfői megnyitó a városházán kezdődött, ahol Bálint Sándor alpolgármester üdvözölte a vendégeket, majd az iskolában gyűltünk össze Dudásné Pirik Mariann intézményvezető köszöntőjére, amelyet minden ország két bemutatkozó filmjének levetítése követett. Ezek a csapatok lakhelyét, iskoláját, valamint az adott nemzet Európa kulturális örökségéhez való hozzájárulásának példáit mutatták be a diákok szemszögéből. A vendéglátó ország egy a magyar kultúrkörhöz tartozó színdarabban több magyar népmesét is megelevenített.

A hét hátralévő részében drámatechnikai tréningek és foglalkozások zajlottak, amelyek eredményeként 3 nemzetközi csoportban Astrid Bergmans, Elena Fillia-Diefenbach és Francisco Román Martínez drámatanárok vezetésével megszületett az a 3 jelenet is, amely a választott témához (a fogyatékosságon belül): a Tourette szindrómához kapcsolódtak. A láthatalan színház, az életképek és az elnyomottak színháza technikák jeleneteit az iskola diáksága megnézhette, azokban aktívan közre is működhetett.

A csütörtöki napon pedig a magyar világörökség egyik helyszínére, Pannonhalmára (és Győrbe) látogattunk el.  Nagy élmény volt látni, mennyire motiváltak, jókedvűek és kommunikatívak minden csapat diákjai!

ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020

Elindult új, nemzetközi ERASMUS+ projektünk

Gimnáziumunkban új, kétéves ERASMUS+ K229 projekt vette kezdetét 2018 szeptemberétől Drama Based Teaching címmel, amely a drámatechnika alkalmazását helyezi középpontba a kritikus gondolkodásra, toleranciára való nevelésben, a szaktárgyak oktatásában, valamint európai kulturális örökségünk megőrzésében.

A projekt megvalósításának első fázisaként november 11-17. között a partnerintézmények képviselői a spanyolországi Albacete-ben workshopokon sajátítják el a szükséges drámapedagógiai alapokat ahhoz, hogy az egyes mobilitásokon részt vevő 24 diákot (országonként 8 fő) felkészítsék a rájuk váró számos érdekes kihívásra.

A négy partnerintézmény, partnerország: Magyarország, Belgium, Németország és Spanyolország, mind vendégül lát majd a helyi európai értékeket bemutató videók szerkesztésével és színjátszással szívesen foglalkozó diákokat, akik olyan fontos társadalmi problémákat villantanak fel egy-egy nemzetközi csoportban megszülető alkotásaikban, mint pl. a fogyatékosság, a nemek közti egyenlőtlenség vagy az erőszak.

A projekt nyelve az angol.

Az Albacete-i koordinátori workshop második napján pl. Augusto Boal Theatre of the Oppressed, valamint Mark Weeller Two touch Theatre módszereit felhasználva kísérleteztünk és az anorexia témáját feldolgozó rövid darabot állítottunk színpadra, amelyet a helyi iskola tanulóinak és tanárainak adtunk elő. A probléma megoldására a diákok javaslatokat tehettek, és bekapcsolódhattak a játékba, megváltoztatva, átírva ezzel a szituációs játék menetét.

ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020

A felhívás letölthető:

Drama Based Teaching, Conflict Prevention and Critical Thinking
weboldal:
https://euerasmusdrama.wixsite.com/drama (külső hivatkozás)

 

ERASMUS 2018-2020
ERASMUS 2018-2020
Csatolmány:

Események

2024 december
H K Sz Cs P Sz V






1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31






30 éves jubileum 30 éve embléma

Öko Iskola

Magyar-Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium

8220 Balatonalmádi,
Rákóczi Ferenc u. 39
info@kettannyelvu.hu
+36 88 594-340

Kedves Szülők!

Kérjük, adójuk 1 %-ával támogassák intézményünk alapítványait!

DLSB ALAPÍTVÁNY A BALATONALMÁDI KÉTTANNYELVŰ GIMNÁZIUMÉRT

adószám: 19266057-1-19

A BALATONALMÁDI MAGYAR-ANGOL GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM SPORTJÁÉRT

adószám: 18937655-1-19

Köszönjük támogatásukat!
EFOP 1.2.9-17-2017-00118

NEA ME BGA