Német cserediák program | Magyar - Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium

Főoldal Hírek Német cserediák program

Német cserediák program

2015. október 19-25.

Október 19-én indultunk reggel 8 órakor az iskola elől. Kilencen mentünk diákok, két kísérő tanárral, és az Eggenfelden - Balatonalmádi Baráti Társaság kísérőivel. Egykedvűen gondoltunk az elkövetkezendő útra, mivel akárhogy is néztük hosszúnak ígérkezett, de a jó hangulatnak köszönhetően gyorsan eltelt. Mikor megérkeztünk izgatottan vártuk régen látott cserediákjainkat. Az első este még kicsit feszengős volt, nem tudtuk mit szabad, hova kell menni, de idővel rutinossá vált minden.

Október 20. Az első reggel. Megreggeliztünk, megkaptuk a buszbérletünket és elkezdődött a német diákok mindennapja. Sokan vártunk a buszmegállóban, ami de ja vu hatást váltott ki belőlem, mert utoljára nyolcadikban mentem busszal iskolába. Az aulában találkoztunk a többiekkel és gyorsan megbeszéltük kinek milyen helye van. Aztán együtt elindultunk a körülbelül 2 órára levő Berchtesgadenbe. Láttunk rengeteg havas hegyet, gyönyörű fenyveseket és hamar tapasztaltuk a hűvösebb időjárást. Tovább utaztunk Königssee nevű tóhoz, ahol megállapítottuk, hogy már megérte eljönni. A tó után egy sóbányához látogattunk el, ahol csodás, egyen kezeslábasokat kaptunk. A nap vége fele együtt vacsoráztunk a cserediákokkal, és megkóstoltuk a tradicionális bécsi szeletet citrommal.

Október 21. Mühldorfer Hart. Miután részt vettünk a cserediákok első óráján, együtt ellátogattunk egy rendhagyó történelem óra keretében Mühldorfba. Itt 1943-ban betonból készült repülőgép hangárt építtettek. Viszont miután a szövetségesek nyertek, azután sem tudták teljesen elpusztítani. Így a romokat meg tudtuk nézni. Visszatértünk Eggenfeldenbe, ahol a városházán előadást hallgathattunk az egyik tanácsostól. Utána felmehettünk az eggenfeldeni templom tornyába, ahonnan csodálatos kilátás tárult elénk a városról. Az estét a családokkal töltöttük.

Október 22. A nap legnagyobb részét órákon töltöttük, majd később a cserediákokkal együtt elkészítettük a kiállítást, amely Balatonalmádi-Eggenfelden cserekapcsolatról szólt. Itt megkóstolhatták az érdeklődők a körözöttet és a gyümölcslevest.
Október 23. Ismét órákat látogathattunk, majd az iskolában 50. évfordulós ünnepély volt. Délután a cserediákokkal bowlingozni voltunk, utána az egyik lánynál összegyűltünk, kártyáztunk és vacsoráztunk.

Október 24. Együtt elmentünk Münchenbe, ahol városban nézelődtünk. A cserediákom elvitt minket szabaduló szobába, aminek a témája egy halálos húsevő vírus megfékezése volt. Ez idő alatt a többiek egy kézműves vásárt és München belvárosát is megnézték.

Október 25. Hazautazás napja. Ismét vidáman ültünk fel a buszra. Végig az élményekről beszélgettünk, majd gyerek mesék főcímdalait énekeltük.
Nagyon megérte elmenni, mindenkinek ajánlom. Ugyan az elején még nem voltunk biztosak magunkban, de később könnyen feloldódtunk és jól éreztük magunkat. Végül összességében, ha tehetnénk, visszamennénk Eggenfeldenbe, ennénk még egy Wienerschnitzelt, végig hallgatnánk még egy matek órát németül és örülnénk minden német szónak, amit megértünk.

Monostrori Anna

» TOVÁBBI FOTÓK ITT TALÁLHATÓAK (14 db fotó)

Események

info@kettannyelvu.hu
+36 88 594-340

Kedves Szülők!

Kérjük, adójuk 1 %-ával támogassák intézményünk alapítványait!