Erasmus+ projekthét Szlovákiában | Magyar - Angol Tannyelvű Gimnázium és Kollégium

Főoldal Hírek Erasmus+ projekthét Szlovákiában

Erasmus+ projekthét Szlovákiában

(2016.10.09-10.15)
Vasárnap izgatottan ébredtünk. Már minden készen állt az indulásra. Hamarosan mindenki megérkezett, bepakoltuk a bőröndöket, elbúcsúztunk családtagjainktól és elindultunk Szlovákiába.
Néhány óra utazás után megérkeztünk Kassára, ahol már várt ránk a program egyik helyi vezetője. Csupán néhány perc elteltével meg is láttuk vendéglátóink arcát, akikkel ugyan váltottunk néhány üzenetet, mégsem ismertük egymást igazán, de hamar biztossá vált számunkra, hogy semmi okunk sincs az aggodalomra.
Másnap 10-kor kezdődött a megnyitó, ahová az összes tanár és diák hivatalos volt. Megnéztük az országok bemutatkozó videóit, meghallgattuk a köszöntőt, és tanáraink egy-egy kis ajándékcsomagot vettek át. Később egy kincsvadászaton vehettünk részt, ahol négy csoportra lettünk osztva, négy különböző országból érkező külföldi és a cserepartnereik alkottak egy csoportot. Minden csoport kapott egy nagy borítékot. A kincs végül egy szó lett, amit a megtalált betűkből tudtunk kirakni. Friendship, vagyis barátság.
Kedden délelőtt Kassa központjában egy galériában gyűltünk újra össze. Először körbevezettek minket, ennek végeztével pedig egy „workshop”-on vehettünk részt. Itt különböző újrahasznosított anyagok felhasználásával portrékat és használati tárgyakat alkottunk.
A szerdai napon tartottuk a piacot, ami azt jelentette, hogy kilenc körül a helyszínre kellett mennünk. A piac fél 11-től fél 12-ig tartott. Nagyon sokan, diákok és tanárok egyaránt vásárolták meg a különbnél különb dolgokat.
Csütörtökön a Magas-Tátrába kirándultunk. Úgy terveztük, hogy megkerüljük az egyik tavat, de a nagy köd miatt felesleges lett volna annyit gyalogolni, úgysem láttunk volna belőle semmit. Helyette beültünk egy helyi étterembe és ott beszélgettünk egy-egy forró csokival a kezünkben. Mire visszaindultunk a buszhoz, a hó is el kezdett szállingózni.
Pénteken egy hosszú buszútra indultunk a szlovák-lengyel határhoz. Mikor megérkeztünk csodálatos látvány tárult elénk. Őszi szinekbe borult fák, sziklás hegyek és friss, hűvös idő várta a látogatókat. Országonként kaptunk egy tutajt, amit népviseletbe öltözött helyiek kormányoztak. 1 órás út után kiszálltunk, majd nem sokkal később visszaindultunk Kassára.
Késő délután egy kis vacsorára voltunk hivatalosak. Itt találkoztunk utoljára az összes cserediákkal. A görögöktől ezután rögtön elköszöntünk, majd kisebb csoportokban még beszélgettünk, sétálgattunk.
Másnap 10:30. kor indultunk haza. Nagyon nehéz szívvel búcsúztunk el újdonsűlt barátainktól. Egy kicsit szomorúak voltunk az elválás miatt, de mindemellett boldogok voltunk a szerzett élmények miatt.

Kaszás Réka (9A)

info@kettannyelvu.hu
+36 88 594-340

Kedves Szülők!

Kérjük, adójuk 1 %-ával támogassák intézményünk alapítványait!